La restauración forestal de la CMVMC de Bermés (Lalín) contribuye a compensar la huella de carbono de Inasus
A empresa lalinense Inasus, unha firma de referencia a nivel internacional no deseño, enxeñaría e montaxe de fachadas, está a impulsar a compensación voluntaria da súa pegada de carbono a través dun proxecto de restauración forestal. En concreto, Inasus adquiriu unha parte das toneladas equivalentes de CO2 que está a captar da atmosfera un proxecto de restauración ambiental promovido pola Comunidade de Montes Veciñais de Bermés, no monte Carrio (Lalín).
En 2014, la Comunidad de Montes Vecinales de Bermés inició la forestación de una superficie que llevaba deforestada al menos desde 1989, lo que permitió la posterior inscripción del proyecto en el Registro de Absorciones de CO2 del Ministerio de Transición Ecológica.
La restauración ambiental se inició con la plantación de una masa de 20,7 hectáreas de pino del país (Pinus pinaster.), a las que en los últimos años se han sumado 7,4 hectáreas de castaños y 2,4 hectáreas de otras frondosas caducifolias (robles y abedules). El compromiso de la comunidad de montes es que este arbolado permanezca en pie un mínimo de 40 años, periodo en el que captará alrededor de 7 500 toneladas de CO2 equivalente de la atmósfera.
Una parte de las toneladas de CO2 equivalente que está previsto capturar, alrededor de 1 300, ya se han puesto a disposición para su comercialización, lo que ha permitido cerrar un contrato de colaboración entre Inasus y la comunidad de montes.
Neutralidade en carbono en Inasus en 2025
A empresa Inasus está acometendo de xeito voluntario un plan de redución e compensación da súa pegada de carbono, co obxectivo de ser neutra en emisións de carbono no ano 2025. Para compensar a súa pegada de carbono, Inasus estaba interesada en apoiar proxectos ambientais na comarca do Deza, o que propiciou unha colaboración plurianual a tres anos (2022 – 2025) coa Comunidade de Montes Veciñais de Bermés (Lalín).
Os fondos que Inasus lle achegará á Comunidade de Montes de Bermés permitirán apoiar os traballos de mantemento das masas forestais, nas que xa se teñen feito traballos de reposición de fallos e rozas. Nos próximos anos está previsto que se acometan tamén podas e rareos, de acordo coa plan forestal do monte veciñal aprobado pola Administración.
De esta forma se avanza hacia el objetivo de que aquellas masas forestales alcancen la edad adulta, contribuyendo así a la restauración ambiental de una zona degradada.
Colaboración de la Asociación Forestal de Galicia
O proxecto de restauración promovido pola Comunidade de Montes Veciñais de Bermés contou co apoio técnico e coordinación da Asociación Forestal de Galicia (AFG).
La iniciativa se incluye en el programa Galicia Regenera, impulsado por la AFG. El objetivo de Galicia Regenera es captar financiación de aquellas empresas que estén interesadas en compensar voluntariamente su huella de CO2. Con estos fondos se pretende acelerar el proceso de recuperación de los montes que han sido afectados por incendios forestales en los últimos años, así como impulsar la reforestación de aquellas superficies que se encuentran rasas desde antes de 1990.